We willen dat onze klanten volledig tevreden zijn met elke aankoop die ze bij ons doen. We accepteren retourzendingen van stukken om welke reden dan ook, zolang u binnen 3 dagen na ontvangst van het pakket contact met ons opneemt. De kosten van heen en weer verzenden worden echter niet gerestitueerd. Alle artikelen moeten in dezelfde staat worden geretourneerd, inclusief eventuele papieren of certificeringen. Zorg ervoor dat u het artikel binnen 3 dagen nadat u het ons heeft laten weten naar ons terugstuurt, met een trackingnummer en een handtekening vereist naar het volgende adres:
Annelij Clemens
OU Boutique
Kruisstraat 40
2011 PZ Haarlem
Er zijn geen terugbetalingen of uitwisselingen op aangepaste bestellingen of items die zijn gewijzigd of gerepareerd.
Voor onze internationale klanten accepteren we geen retour- of restitutiepakketten die bij de douane worden geweigerd. Wij zijn niet verantwoordelijk voor douanerechten op internationale zendingen, inclusief retourzendingen of breuk
We bieden gratis binnenlandse verzending op bijna alle bestellingen. Bij elk pakket is een verzendverzekering inbegrepen! Artikelen worden over het algemeen van maandag tot en met vrijdag verzonden via PostNL, DHL of DPD. Bij aflevering is een handtekening vereist.
We zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 10.00 tot 17.00 uur, behalve op feestdagen en de eerste week van juli. Artikelen die zijn gekocht of berichten die zijn verzonden nadat we op vrijdag sluiten, worden op maandag of de volgende werkdag beanTenord.
Internationale bestellingen worden meestal verzonden via DHL en de verzendkosten zijn afhankelijk van de locatie. Neem voor de aankoop contact met ons op als u de verzendkosten wilt weten. Alle kosten met betrekking tot douane, invoerrechten en tarieven zijn voor rekening van de klant.
Als ik vandaag iets bestel, is het dan morgen binnen?
Elke middag worden pakketten opgehaald door de koerier om te worden verzonden. Dus als u uw bestelling voor 16:00 uur plaatst. uiterlijk is het mogelijk dat u uw bestelling de volgende dag in huis heeft.
Let op: dit is een schatting en geen garantie. Het kan altijd voorkomen dat het pakket wat langer duurt, vanwege het volume aan bestellingen, of dat de koerier vertraging heeft. Uiteraard doen we ons best om je bestelling zo snel mogelijk bij je te krijgen.
Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, kunt u helaas geen wijzigingen meer aanbrengen. Als u een onjuist adres heeft ingevoerd, moet u de bestelling annuleren en opnieuw plaatsen.
Het is helaas niet mogelijk om bij het plaatsen van een bestelling een bezorgdatum en -tijd te kiezen. We verwerken en verzenden onze bestellingen altijd zo snel mogelijk, zodat je ze snel in huis hebt!
Als je je bestelling na de geschatte tijd niet hebt ontvangen, raden we je altijd aan om de tracking van je pakket te controleren.
Als het pakket is gemeld bij de koerier, maar nog niet is verzonden, zijn we nog steeds bezig je bestelling in te pakken en zo snel mogelijk te laten verzenden. Als je bestelling langer dan een paar dagen vastzit in de sorteerfase, vragen we je een e-mail te sturen naar info@foundbyclemens.nl met je bestelreferentie, zodat we de status van je bestelling kunnen controleren.
Als je pakket als bezorgd wordt vermeld, maar je hebt het niet ontvangen, kijk dan in je mailbox voor een bericht van de koerier.
Pre-orders zijn collecties die vóór de beschikbaarheidsdatum online kunnen worden besteld. Zie de productbeschrijving voor meer informatie over de specifieke leverdatum.
Pre-orders kunnen zoals gebruikelijk binnen de periode van 60 dagen worden geretourneerd. Deze termijn gaat pas in als het product bij jou is afgeleverd.
Als u een combinatie van op voorraad en pre-order artikelen heeft besteld, wordt een gedeeltelijke levering toegepast.
Problemen met mijn bestelling
Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, kunt u deze alleen tijdens onze kantooruren annuleren door telefonisch contact met ons op te nemen: 0610238195. Dit kan alleen binnen twee uur na het plaatsen van de bestelling.
Neem in het geval van een beschadigd of defect artikel direct contact met ons op via info@foundbyclemens.nl door een foto van het artikel door te sturen. Wij sturen u dan een retourlabel, waarmee u uw bestelling op onze kosten aan ons kunt retourneren. We zullen proberen het artikel te repareren of een terugbetaling te doen.
Als je een artikel als pre-order hebt besteld, samen met artikelen die al op voorraad waren, worden deze later geleverd. Op de productpagina van het artikel wordt aangegeven wanneer het artikel wordt verzonden.
Als u problemen ondervindt bij het afronden van uw bestelling of het voltooien van uw betaling, raden we u aan de browser te sluiten en opnieuw te starten.
Het kan ook zijn dat u uw bestelling niet kunt afronden omdat iemand anders zojuist het laatste artikel heeft besteld. Als uw browser lange tijd open is geweest, kunt u proberen de pagina te vernieuwen om te controleren of het item nog steeds beschikbaar is.
Als je nog steeds problemen hebt met het voltooien van je bestelling, neem dan contact met ons op via info@foudbyclemens.nl
Als de bestelling in rekening is gebracht, maar nog geen orderbevestiging heeft ontvangen, raden we je aan om contact met ons op te nemen via de mail, info@foundbyclemens.nl.
Het is mogelijk dat de bevestigingsmail in uw spamfolder is terechtgekomen of dat er een onjuist e-mailadres is ingevoerd.
Onderhoud sieraden
Is je gouden sieraad een beetje dof geworden? Zelf kun je deze makkelijk weer laten stralen door een lauwwarm sopje te maken met een beetje groene zeep en het sieraad met een zachte doek of tandenborstel schoon te poetsen. Natuurlijk bestaan er ook poetsdoeken voor gouden sieraden. Hiermee kun je jouw mooie sieraad weer net even wat meer laten glimmen.
Gouden sieraden welke gemaakt zijn van een hoger gehalte goud, zijn zachter en zullen dus eerder beschadigen. Het is raadzaam om hier dus extra alert op te zijn.
Gouden sieraden met een lager goudgehalte, zijn harder en kunnen iets meer hebben.
Door fel zonlicht kan de kleur van een edelsteen nadelig beïnvloed worden. Sommige edelstenen zijn hier extra gevoelig voor, denk bijvoorbeeld aan amethist, aquamarijn en rookkwarts. Als deze langere tijd worden blootgesteld aan (fel) zonlicht kunnen de edelstenen verkleuren. Let daarom bij fijne zonvakanties goed op welke sieraden je omhoudt of welke je beter thuis kunt laten. Daarnaast kunnen parfum of diverse zeepsoorten ook invloed hebben op de edelsteen. Ons advies is om tijdens het schoonmaken alle sieraden af te doen. Zoals je hebt kunnen lezen hebben chemische schoonmaakmiddelen ook een negatieve invloed op edelmetalen. Daarom is het verstandig om geen enkel sieraad in contact te laten komen met schoonmaakmiddelen.
Parels kunnen hun mooie glans verliezen door contact met cosmetica of door wrijving langs materialen, oppervlakten en zelfs kleding.
Het mooiste van de diamant is het prachtige vuur, de schittering die je ziet. Door huidvet, olie, zeep of crèmes kan deze schittering minder worden en de diamant haar glans verliezen. Het is daarom ook belangrijk om de diamant één keer in de maand goed schoon te maken.
Hierdoor zal de diamant zijn prachtige glans behouden.
Met een sopje van groene zeep en lauwwarm water kun je de diamant school poetsen. Gebruik hiervoor een zachte tandenborstel. De haren van de tandenborstel zullen goed tussen de zetting komen, zodat ook daar het vuil en vet verwijderd wordt.
Als je klaar bent, dien je de diamant goed af te spoelen om ervoor te zorgen dat de zeepresten verwijderd worden. Het sieraad met de diamant kun je daarna droog maken met een zachte pluisvrije doek.
Mocht je na deze poestbeurt nog niet tevreden zijn of heb je een ander excuus waardoor het er niet van komt, kom dan gewoon een keertje langs waaien in de winkel in Haarlem. Daar heb ik een speciaal badje staan dat de sieraden prachtig kan schoonmaken. Kleine moeite voor mij, groot plezier voor u!
@FoundbyClemens